سید نورالدین محمودی
چکیده
cvنگرش شرکتها و مؤسسات فرهنگی به لحاظ گسترش فضای رقابتی، به ناگزیر بر جلب هر چه بیشتر اعتماد مصرفکننده برای ارائه خدمات و جلب مخاطب بیشتر متمرکز شده است. هدف از مطالعه حاضر تأثیر کیفیت اطلاعات و بازینمایی سبز بر اعتماد مصرفکننده محصولات فرهنگی بود. روش اجرای پژوهش حاضر پیمایشی و طرح پژوهشی همبستگی از نوع معادلات ساختاری به روش ...
بیشتر
cvنگرش شرکتها و مؤسسات فرهنگی به لحاظ گسترش فضای رقابتی، به ناگزیر بر جلب هر چه بیشتر اعتماد مصرفکننده برای ارائه خدمات و جلب مخاطب بیشتر متمرکز شده است. هدف از مطالعه حاضر تأثیر کیفیت اطلاعات و بازینمایی سبز بر اعتماد مصرفکننده محصولات فرهنگی بود. روش اجرای پژوهش حاضر پیمایشی و طرح پژوهشی همبستگی از نوع معادلات ساختاری به روش کمترین مجذورات جزئی است. جامعه آماری پژوهش حاضر مصرفکنندگان محصولات فرهنگی دیجیکالا است. روش نمونهگیری پژوهش، روش نمونهگیری طبقهای متناسب بود. برای جمعآوری دادهها در این پژوهش از روش میدانی با استفاده از پرسشنامه استفاده شد. تجزیهوتحلیل دادههای پژوهش به روش مدل یابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرمافزار پی آل اس صورت گرفت. نتایج نشان داد که کیفیت اطلاعات و بازینمایی سبز بر مفید بودن و سهولت ادراکشده تأثیر معنیدار دارند. همچنین بر اساس یافتههای پژوهش مفید بودن ادراکشده در ارتباط بین کیفیت اطلاعات و بازینمایی سبز با اعتماد مصرفکننده محصولات فرهنگی نقش میانجی دارد. همچنین نقش میانجیگری سهولت استفاده ادراکشده در ارتباط بین کیفیت اطلاعات و بازینمایی سبز با اعتماد مصرفکننده محصولات فرهنگی معنیدار است. بر اساس یافتهها میتوان نتیجه گرفت که عرضهکنندگان محصولات فرهنگی از طریق بازینمایی سبز و کیفیت اطلاعات در مسیر بهبود اعتماد مصرفکننده قرار میگیرند.کلیدواژهها:نگرش شرکتها و مؤسسات فرهنگی به لحاظ گسترش فضای رقابتی، به ناگزیر بر جلب هر چه بیشتر اعتماد مصرفکننده برای ارائه خدمات و جلب مخاطب بیشتر متمرکز شده است. هدف از مطالعه حاضر تأثیر کیفیت اطلاعات و بازینمایی سبز بر اعتماد مصرفکننده محصولات فرهنگی بود. روش اجرای پژوهش حاضر پیمایشی و طرح پژوهشی همبستگی از نوع معادلات ساختاری به روش کمترین مجذورات جزئی است. جامعه آماری پژوهش حاضر مصرفکنندگان محصولات فرهنگی دیجیکالا است. روش نمونهگیری پژوهش، روش نمونهگیری طبقهای متناسب بود. برای جمعآوری دادهها در این پژوهش از روش میدانی با استفاده از پرسشنامه استفاده شد. تجزیهوتحلیل دادههای پژوهش به روش مدل یابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرمافزار پی آل اس صورت گرفت. نتایج نشان داد که کیفیت اطلاعات و بازینمایی سبز بر مفید بودن و سهولت ادراکشده تأثیر معنیدار دارند. همچنین بر اساس یافتههای پژوهش مفید بودن ادراکشده در ارتباط بین کیفیت اطلاعات و بازینمایی سبز با اعتماد مصرفکننده محصولات فرهنگی نقش میانجی دارد. همچنین نقش میانجیگری سهولت استفاده ادراکشده در ارتباط بین کیفیت اطلاعات و بازینمایی سبز با اعتماد مصرفکننده محصولات فرهنگی معنیدار است. بر اساس یافتهها میتوان نتیجه گرفت که عرضهکنندگان محصولات فرهنگی از طریق بازینمایی سبز و کیفیت اطلاعات در مسیر بهبود اعتماد مصرفکننده قرار میگیرند.